Academic Design Thinking Pedagogy as an Approach to Foster Sustainability Skills in Higher Education

Hyväksytty

Luokittelutiedot

OKM-julkaisutyyppi
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
Julkaisun muoto
Artikkeli
Kohderyhmä
Tieteellinen
Vertaisarvioitu
Vertaisarvioitu
Artikkelityyppi
Muu artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos

Julkaisun tekijät

Tekijöiden lukumäärä
1
Tekijät
Jaskari, Minna-Maarit
Paikalliset tekijät

Julkaisukanavan tiedot

Emojulkaisun nimi
Teaching and Learning for a Sustainable Future; Practice, Progress, and Proficiency in Sustainability
Emojulkaisun toimittajat
Goi, Chai Lee
ISBN (painettu)
978-1-6684-9859-0
ISBN (elektroninen)
978-1-6684-9860-6
Kustantaja
IGI Global
Julkaisun JUFO ID
5478
Julkaisun JUFO-taso
1
Julkaisumaa
Yhdysvallat (USA)
Kansainvälisyys
Kyllä

Julkaisun tarkemmat tiedot

Julkaisuvuosi
2024
Ilmoitusvuosi
2024
Sivunumerot
69-90
Artikkelinumero
Chapter 4
DOI
10.4018/978-1-6684-9859-0.ch004
Julkaisukieli
englanti

Yhteisjulkaisutiedot

Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei

Saatavuustiedot

Luokitukset ja lisätiedot

OKM-tieteenalaluokitus
512 Liiketaloustiede
Lisätietoja
Abstract: The United Nations' Sustainable Development Goals (SDGs) provide a collaborative framework for sectors worldwide to pursue a just, prosperous, and environmentally sustainable future. This chapter investigates the application of design thinking as a pedagogical strategy to equip students with the skills necessary to meet sustainability challenges. Rooted in a human-centered approach, design thinking seeks to intimately comprehend complex challenges to create solutions that bolster the welfare of both individuals and communities, thus enabling students to act as agents of societal change. Introducing academic design thinking pedagogy (ADTP), this chapter is tailored to the context of higher education and articulates its phases to provide educators with actionable insights on its implementation.

Lähdetietokantojen tunnukset

Scopus -tunniste
2-s2.0-85189131371