Academic Design Thinking Pedagogy as an Approach to Foster Sustainability Skills in Higher Education
Hyväksytty
Luokittelutiedot
OKM-julkaisutyyppi
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (vertaisarvioitu)
Julkaisun muoto
Artikkeli
Kohderyhmä
Tieteellinen
Vertaisarvioitu
Vertaisarvioitu
Artikkelityyppi
Muu artikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Kokoomateos
Julkaisukanavan tiedot
Emojulkaisun nimi
Teaching and Learning for a Sustainable Future; Practice, Progress, and Proficiency in Sustainability
Emojulkaisun toimittajat
Goi, Chai Lee
ISBN (painettu)
978-1-6684-9859-0
ISBN (elektroninen)
978-1-6684-9860-6
Kustantaja
IGI Global
Julkaisun JUFO ID
5478
Julkaisun JUFO-taso
1
Julkaisumaa
Yhdysvallat (USA)
Kansainvälisyys
Kyllä
Julkaisun tarkemmat tiedot
Julkaisuvuosi
2024
Ilmoitusvuosi
2024
Sivunumerot
69-90
Artikkelinumero
Chapter 4
DOI
10.4018/978-1-6684-9859-0.ch004
Julkaisukieli
englanti
Yhteisjulkaisutiedot
Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei
Saatavuustiedot
Verkkojulkaisun linkki
Luokitukset ja lisätiedot
OKM-tieteenalaluokitus
512 Liiketaloustiede
Lisätietoja
Abstract: The United Nations' Sustainable Development Goals (SDGs) provide a collaborative framework for sectors worldwide to pursue a just, prosperous, and environmentally sustainable future. This chapter investigates the application of design thinking as a pedagogical strategy to equip students with the skills necessary to meet sustainability challenges. Rooted in a human-centered approach, design thinking seeks to intimately comprehend complex challenges to create solutions that bolster the welfare of both individuals and communities, thus enabling students to act as agents of societal change. Introducing academic design thinking pedagogy (ADTP), this chapter is tailored to the context of higher education and articulates its phases to provide educators with actionable insights on its implementation.
Lähdetietokantojen tunnukset
Scopus -tunniste
2-s2.0-85189131371