Exploring pre-service teachersʼ and comprehensive school pupilsʼ understandings of literacies in digital environments

Hyväksytty

Luokittelutiedot

OKM-julkaisutyyppi
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Julkaisun muoto
Artikkeli
Kohderyhmä
Tieteellinen
Vertaisarvioitu
Vertaisarvioitu
Artikkelityyppi
Alkuperäisartikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti

Julkaisun tekijät

Tekijöiden lukumäärä
5
Tekijät
Hankala, Mari; Kankaanranta, Marja; Rousi, Rebekah; Mehtälä, Saana; Merjovaara, Olli
Paikalliset tekijät

Julkaisukanavan tiedot

Lehden/sarjan nimi
Nordic journal of digital literacy
ISSN-E (elektroninen)
1891-943X
ISSN-L (linking)
1891-943X
Kustantaja
Universitetsforlaget
Julkaisun JUFO ID
54742
Julkaisun JUFO-taso
1
Julkaisumaa
Norja
Kansainvälisyys
Kyllä

Julkaisun tarkemmat tiedot

Julkaisuvuosi
2023
Ilmoitusvuosi
2023
Lehden/sarjan volyymi
18
Lehden/sarjan numero
3
Sivunumerot
158-172
DOI
10.18261/njdl.18.3.3
Julkaisukieli
englanti

Yhteisjulkaisutiedot

Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Ei
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei

Saatavuustiedot

Linkki rinnakkaistallenteeseen

Luokitukset ja lisätiedot

OKM-tieteenalaluokitus
113 Tietojenkäsittely ja informaatiotieteet
Avainsanat
Pre-service teacher; comprehensive school pupil; digital environment; reading literacy; digital literacy; multiliteracy

Rahoittajatiedot

Rahoitustiedot julkaisussa
The current paper was written as part of the Digital Mental Health Literacy project, which was part of the research consortium Awareness, prevention and early intervention in child and youth mental health promotion funded by the Strategic Research Council at the Academy of Finland.

Lähdetietokantojen tunnukset

WoS -tunniste
WOS:001093149100003
Scopus -tunniste
2-s2.0-85174961188